Algemene Voorwaarden

Algemeen

Ozoneair AB, geregistreerd onder BTW organisatienummer SE559134648001, verkoopt producten via internet aan particulieren. We streven ernaar om al onze klanten altijd de best mogelijke service te bieden tijdens en na deze aankopen en hebben daarvoor de volgende geldende algemene voorwaarden. Wanneer u een bestelling bij ons plaatst, accepteert u deze algemene voorwaarden.

U dient minimaal 18 jaar oud te zijn of toestemming te hebben van een voogd voor het plaatsen van een bestelling.

Bestelprocedure

Zodra u een bestelling heeft geplaatst, wordt er een orderbevestiging verzonden naar het e-mailadres dat u tijdens het bestelproces heeft opgegeven. Deze orderbevestiging bevat alle informatie met betrekking tot uw bestelling zoals het factuuradres, afleveradres, gekozen producten en daaraan gebonden prijzen. Indien er onjuiste gegevens in deze orderbevestiging staan, neem dan direct contact met ons op. Bel tijdens kantooruren onze klantenservice via 085 2086529 of stuur ons een mail via klantenservice@ozoneair.com en wij helpen u verder.

Levertijd

Normaal gesproken verlaat uw artikel ons magazijn binnen 24 uur (niet op feestdagen) vanaf het moment dat uw bestelling is bevestigd. Zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u een trackinglink per e-mail of sms. In Nederland en België gebruiken wij DPD voor onze leveringen. Gebruik voor het traceren van de zending het 14-cijferige pakketnummer of je referentienummer.

Prijzen

De prijzen op ozoneair.nl worden weergegeven in euro’s en zijn inclusief 21% btw. 

Verzendkosten

Bestellingen geplaatst op ozoneair.nl worden gratis verzonden aan adressen binnen Nederland en België. Er worden geen verzendkosten berekend. 

Betaling

Betalingen kunnen worden voldaan via iDEAL, Klarna of creditcard (Visa, Mastercard). 

Indien wordt gekozen voor betaling per Klarna (onderdeel van Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden) geschiedt de betaling rechtstreeks via Klarna. Bij eventuele vragen over de betaling dient in dat geval de klantenservice van Klarna te worden gecontacteerd. 

Voor betalingen per Klarna bieden wij de volgende mogelijkheden aan: 

Achteraf betalen via Klarna, ofwel Koop nu, betaal achteraf binnen 14 dagen, is gratis. Hiervoor berekenen wij geen verborgen kosten.
Automatische incasso via Klarna: Klarna schrijft het bedrag automatisch van uw rekening af. Het bedrag wordt binnen 5 werkdagen afgeschreven.

Lees meer over de voorwaarden van Klarna. Algemene informatie over Klarna vindt u hier. Uw persoonsgegevens worden door Klarna verwerkt in overeenstemming met de geldende wet Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) zoals beschreven in Klarna’s privacy statement. Hier vindt u de klantenservice gegevens van Klarna.

Retourneren

Bel onze klantenservice op 085 2086529 voor hulp en begeleiding aangaande retourzendingen. Bij alle retourzendingen dient een retourformulier te worden bijgevoegd. Deze is hier te downloaden. 

Alle retourzendingen dienen te worden verzonden naar;
Ozoneair AB
Handelsvägen 19
973 45 Luleå, Zweden

De kosten voor eventuele retourzendingen draagt de koper zelf. Producten kunnen worden geretourneerd met behulp van onze eigen retouretiketten.
Voor een retouretiket rekenen wij €30. Lees voor aanvullende voorwaarden en informatie verder onder “Herroepingsrecht”. 

Tip voor retourzendingen wanneer is betaald per Klarna.
Indien u één of meerdere artikelen retourneert, raden wij u aan om de Klarna factuur te (laten) pauzeren zodat de factuur tijdelijk kosteloos kan worden stilgezet, waardoor de aankoop eerst retour kan komen. Zodra wij de retourzending hebben verwerkt, ontvangt u een aangepaste factuur.
Mocht u vragen hebben over de Klarna-betaling van uw bestelling, neem dan direct contact op met Klarna via 020 – 80 82 852.

Herroepingsrecht

U heeft een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen (retourtermijn) vanaf het moment dat u een door u besteld artikel ontvangt. Als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, moet u ons binnen 14 dagen telefonisch of per e-mail via klantenservice@ozoneair.com op de hoogte stellen. 

U heeft het recht om het product te onderzoeken voor zover nodig om de eigenschappen of functie van het product te bepalen. Het kan echter zijn dat u Ozoneair moet vergoeden voor de waardevermindering van het product als het product in grotere mate is gebruikt dan nodig was om de eigenschappen of functie ervan te bepalen. Een dergelijke prijsvermindering kan maximaal de totale prijs van het product bedragen. Producten die langer dan 12 uur zijn gebruikt, worden geacht in grotere mate te zijn gebruikt dan nodig om de functie en eigenschappen te bepalen, en daarom wordt een terugzending in dergelijke gevallen niet geaccepteerd.

Bij uitoefening van het herroepingsrecht voor goedgekeurde retouren wordt het gehele bedrag gerestitueerd onder aftrek van eventuele extra (retour)verzendkosten of aftrekposten. De terugbetaling ontvangt u uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product. De terugbetaling vindt plaats via hetzelfde betaalmiddel waarmee de bestelling werd geplaatst. Bij het uitoefenen van het herroepingsrecht moet het product in verkoopbare staat zijn en in de originele verpakking en doos worden teruggestuurd. U bent verantwoordelijk voor het risico bij het retourneren van het artikel en dient altijd een retourverzendbewijs te bewaren totdat de retour geheel is verwerkt. 

Alle retourzendingen worden verzonden naar;
Ozoneair AB
Handelsvägen 19
973 45 Luleå, Zweden

De kosten voor eventuele retourzendingen zijn voor de koper. Het product kan worden geretourneerd met behulp van onze eigen retouretiketten. Voor een retouretiket rekenen wij €30. Het retouretiket kan per e-mail of post worden verzonden. Om ons te laten weten dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht en tegelijkertijd ons retouretiket te bestellen, kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 085 2086529 of via e-mail.

Hier vindt u ons retourformulier dat u dient in te vullen en per e-mail dient toe te sturen naar klantenservice@ozoneair.com of u kunt kiezen om het ingevulde retourformulier toe te voegen aan de retourzending naar Ozoneair.

Het is tot slot mogelijk om binnen de in dit artikel gestelde bedenktermijn het product direct terug te zenden, mits het modelformulier voor herroeping is bijgesloten. Bemerk dat indien de retour rechtstreeks zonder informeren vooraf wordt toegezonden, en dus gebruik wordt gemaakt van het modelformulier voor herroeping, de retour uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst door u op het door Ozoneair aangegeven retouradres dient te zijn ontvangen.     

Klachten

U heeft twee jaar het recht om een klacht in te dienen over een product. De fout moet zo snel mogelijk en binnen redelijke termijn worden gemeld zodra de fout is ontdekt. Het melden van defecten aan het product binnen 2 maanden wordt altijd als binnen redelijke termijn beschouwd. Na 6 maanden moet u aantonen dat de fout er vanaf het begin was of te wijten is aan een productiefout.

Alle klachten worden via de klantenservice behandeld en dienen hier te worden gemeld. Neem contact op met onze klantenservice via 085 2086529 en wij helpen u verder. Voor het retourneren in geval van een klacht dient u een ingevuld retourformulier met uw zending mee te sturen. Het formulier kunt u hier downloaden, of u kunt onze klantenservice vragen om deze naar u toe te sturen.

Als een klacht wordt goedgekeurd, zijn wij verantwoordelijk voor alle kosten, inclusief alle verzendkosten. Herstel moet binnen een redelijke termijn plaatsvinden. Wij kunnen de situatie verhelpen door de fout te herstellen of het artikel om te ruilen voor een nieuw exemplaar.

Garantievoorwaarden

De Ozoneair producten worden geleverd met 5 jaar garantie op fabricagefouten. Door middel van onze garantie garanderen wij dat het product vrij zal zijn van materiaal- en/of fabricagefouten gedurende een periode die niet langer is dan 5 jaar vanaf de aankoopdatum. Eventuele materiaal- en/of fabricagefouten worden verholpen door reparatie of vervanging voor een nieuw product. Uitsluitend in jaar 5 van de garantieperiode brengen wij hiervoor alleen de redelijke arbeidskosten om het defect te verhelpen bij u in rekening, en geen kosten voor materialen/componenten. Vóór het vijfde jaar zijn er in het geheel geen garantiekosten (materiaalkosten, arbeidskosten). 

Deze garantie voor 5 jaar is van toepassing op de oorspronkelijke eigenaar die een aankoopbewijs heeft. De garantie kan niet worden overgedragen en de garantieperiode gaat in vanaf de aankoopdatum. In het geval dat een product van eigenaar wisselt, geldt daarvoor uitsluitend de standaardgarantie zoals vermeld onder ‘Klachten” voor 2 jaar, geldend vanaf de originele aankoopdatum en uitsluitend op vertoon van het aankoopbewijs. 

Niet-opgehaalde pakketten

Als u uw artikelen niet of niet tijdig ophaalt, brengen wij u de kosten van verzending, retourzending en voorraadkosten in rekening. De kosten hiervoor bedragen €40. Niet-afgehaalde pakketten tellen niet als een annulering van uw aankoop. U moet ons altijd op de hoogte stellen als u ervoor kiest om uw herroepingsrecht uit te oefenen, een klacht in te dienen, uw bestelling te ruilen of te retourneren.

Geschil

Zie de website van de Europese Commissie voor meer opties voor geschillenbeslechting met betrekking tot online aankopen van consumenten, http://ec.europe.eu/odr.

Productinformatie

We behouden ons het recht voor van eventuele type- en drukfouten op deze website en in communicatie-uitingen, evenals aangaande producten die uitverkocht zijn. Wij vermelden onze informatie zo zorgvuldig mogelijk. Echter kunnen wij niet garanderen dat de afbeeldingen het exacte uiterlijk van de producten weergeven daar kleine verschillen in weergave kunnen optreden na bijvoorbeeld productupdates.